Autót a Tescóból
Új üzletágat indít a Tesco Angliában: a Tescocars az interneten kínálja a jellemzően keveset futott, pár éves autókat – szokatlan feltételekkel.
El se kell menni a telepre, pár kattintással le lehet foglalni az autót 99 font, vagyis mintegy harmincezer forint letéttel. Ezt követően kapja meg a vevő az autót, külön díjért akár házhoz szállítva, és ha nem tetszik neki, azonnal, vagy egy héten belül indoklás nélkül visszaadhatja, és nem kell fizetnie egy pennyt sem. Még a biztosítás is ingyenes az első héten.
Cserébe el kell fogadnia, hogy próbaútra nincs lehetőség, viszont minden egyes autót átvizsgál az RAC, az angol királyi autóklub, és egy videón mutatják be a járművet mozgásban. Egy hónap hagyományos értelemben vett garanciát adnak, és természetesen boldogan állnak rendelkezésre hitel- és biztosítási konstrukciókkal. Saját szervizt is nyitottak, ahol később gondját viselik a Tesco gazdaságos autóknak.
Autóbuzik csak legyintenek – ki venne autót látatlanban, próbaút nélkül? De egyáltalán nem biztos, hogy a Tesco új vállalkozása nem lesz óriási siker. Az autóvásárlók zömének ugyanolyan használati tárgy az autó, mint egy mosógép, és inkább bízik egy nemzetközi áruházláncban, mint a sarki nepperben.
Angliában a Tesco sikeresen szállt be már más olyan üzletágakba is, amelyek képviselőit bizalmatlanság övezi: biztosításokat, ingatlanokat árulnak, pénzügyi szolgáltatásokkal támogatva. Logikusnak tűnik, hogy az autókereskedést sem hagyják ki, bár ez a terület ingoványosabbnak tűnik: a Virgin csoport is belebukott, pedig hasonló háttérrel próbálták nyereségessé tenni a bizniszt 2000 és 2006 között.
Úgy tűnik, a Tesco szőröstül-bőröstül felvásárolta a Carsite nevű angol vállalkozást, akik eddig hasonló feltételekkel kereskedtek – hétfőtől állítólag háromezer autós készlettel indulnak. A készlet persze csak virtuális, hiszen éppen az a trükkje a konstrukciónak, hogy letét után bocsátják csak rendelkezésre az autót. Jellemzően vállalati és bérautó-flottákból áll majd a kínálat, új autó nem lesz a Tescónál.
Bár a magyar használtautós piacon talán még nagyobb a bizalmatlanság, mint Angliában, mégsem valószínű, hogy Magyarországon is beindítják a szolgáltatást. Lehet, hogy nem is járnánk vele olyan jól, ha elnézzük az áruházláncok elterjedésének hatásait az élelmiszerpiacon.