Tizenöt új Mercedes három év alatt
Az utóbbi években félelmetes tempóra kapcsoltak a német luxusautó-gyártók. Újabb és újabb modellekkel próbálnak eddig kiaknázatlan piaci réseket találni, ahol további növekedésre látnak esélyt. Mostanában az Audi és a BMW is igen aktív ezen a téren, de a stuttgartiak sem szeretnének lemaradni. Nem is csoda, a céljuk 2015-ig 1,5 millió Mercedes személyautó eladása évente.
Ennek érdekében persze frissen kell tartani a kínálatot, sőt, lehetőség szerint bővíteni, és a Daimler épp erre készül. A tizenöt új típus persze a modellfrissítések eredményeit, és az egyes sorozatok altípusait is tartalmazza, de még így is hihetetlen adat, ha azt nézzük, hogy évente átlagban öt újdonságot jelent. A sor a felújított C osztállyal és az SLK harmadik generációjával kezdődik – ezeket már ismerjük – de még az idén jön a nyitott SLS, és az M osztályt is átdolgozzák az év végére. A legnagyobb durranásnak azonban az új B osztály ígérkezik, amely a hírek szerint novemberre érkezik meg.
A Kecskeméten is készülő új típus egy sorozat első tagja lesz: az alapjaira készül a kisebb A osztály, egy kompakt egyterű, és egy kisméretű szabadidő-autó is. A Mercedes számára létfontosságú, hogy a legkisebb Audik és BMW-k ellen is versenyképes modelleket állíthasson csatasorba, és lehetőség szerint minél nagyobb szeletet hasíthasson ki a piacnak ebből az egyre dinamikusabban növekvő szegmenséből. Ezért is szakítanak az eddigi kisbusz-formával, amely sokakat taszított a konkurencia karmaiba.
Ezzel azonban messze nincs vége az újdonságok sorának. 2012-ben érkezik a CLS alapjaira épített sportkombi, az új SL roadster, az SLS elektromos változata és a GL osztályt is ekkor cserélik le. A további tervekről egyelőre csak vázlatos ismereteink lehetnek – ilyen távolra csak a Mercedes tervezői látnak, vagy talán még ők sem – de 2014 körül biztosan bemutatják az új C osztályt, amely állítólag már új elvek szerint készül, kupé-szerű tetővonallal, rövid hátsó túlnyúlással és feltűnően hosszú tengelytávval.
A felsorolás szédítő, de ezzel együtt sem biztos, hogy elég lesz a frontvonalak elmozdításához, hiszen hasonló tempót diktál az Audi és a BMW is, amelyek ráadásul az utóbbi években teljesen behozták a Mercedes egykori előnyét, így az eladások tekintetében a három márka között ma már alig van különbség.