Már a Ford is az étvágytalan autók második generációjánál tart: az előző Focusból is készült Econetic kivitel, és az újból is készül ilyen. A jól bevált trükköket használják itt is, egy kicsit továbbfejlesztve, hogy a fogyasztást, és vele a szén-dioxid-kibocsátást minél alacsonyabban tartsák.
Az 1,6 literes turbódízel motorból egy különleges változatot készítettek: ez ugyan 115 helyett csak 105 lóerős, viszont a befecskendező rendszert, a turbófeltöltőt és a töltőlevegő-hűtőt is kicserélték az alacsonyabb fogyasztás kedvéért. Emellett hosszú áttételezésű differenciálművel, kis ellenállású gumiabroncsokkal, nagyobb sebességnél automatikusan lezáró hűtőráccsal és közel sík fenéklemezzel csökkentették tovább a menetellenállásokat. A kis légellenállás és gördülési ellenállás mellett városban a stop-start rendszer is hozzájárul a fogyasztás csökkentéséhez – így érték el a 3,5 literes fogyasztást az európai szabvány szerinti vegyes ciklusban, és a hozzá tartozó 95 g/km-es szén-dioxid-emissziót – mindkét érték kiválónak számítana még egy kisautó esetében is.
Rossz hír azoknak, akik ilyen gépet szeretnének, hogy viszonylag sokára, a jövő év elején kezdik forgalmazni a Focusnak ezt a változatát – addig be kell érnünk a 4,2 literes átlagfogyasztású mezei dízelekkel.