Önmaga árnyéka az új VW Jetta?
A Volkswagen alacsony árakkal próbálja megfogni az amerikai vásárlókat, de a spórolásnak ára volt – a tesztelőknek érthető módon nem tetszik a változás.
Talán jobb lett volna, ha az új modellnek új nevet is találnak, így sok kellemetlenségtől megkímélhette volna magát a Volkswagen. Most ugyanis a korábbi Jettákhoz hasonlítják az új generációt, amelyet teljesen más elvek alapján terveztek. A cél az volt, hogy Amerikában kelendőbb legyen a típus, így gyengébb minőségű anyagokat használtak a belső térben, kevesebb hangszigetelést, és a korábbi, több lengőkaros hátsó futóművet is jóval egyszerűbb, de kevésbé kifinomult csatolt lengőkarosra cserélték. Az eredmény alacsonyabb ár, de egyértelműen gyengébb minőségérzet minden téren.
Az amerikai Consumer Reports tesztlap ennek megfelelően gyakorlatilag elásta az új Jettát. „Az új modell minden, csak nem lenyűgöző. Az alacsonyabb alapár kedvéért olcsóbb lett a belső tér és a futómű, így érezhetően kevésbé kifinomult, és vezetni is rosszabb. Csupán az árnyéka annak a fürge, jól összerakott autónak, amelyet korábban ismertünk...a tapadás és a kezelhetőség egyértelműen romlott, ahogy a belső tér kidolgozása is.” A vicc az, hogy a régi jó Jetta létezik, de csak Európában, ahol továbbra is drága, de jól kidolgozott autóként árulják, a bevált négylengőkaros hátsó felfüggesztéssel.
A Consumer Reports rossz kritikájára ráadásul nemigen legyinthet a VW: ez a lap az Egyesült Államokban alapvetően befolyásolhatja az eladásokat – néhány éve gyakorlatilag megölték a Mitsubishi egyik modelljét egy negatív hangvételű teszttel. Így minimum kérdéses, hogy az olcsóbb Jetta elérheti-e a kívánt célt, azaz növelheti-e a VW amerikai eladásait, vagy épp ellenkezőleg, tönkreteszi a márkát az egyik legnagyobb piacon.