Primitív, de fölényes
A Caterham konzervatív, ez eddig sem volt kérdéses. Amikor megvették a Lotus Super Seven gyártási jogait, már akkor sem a legfrissebb modellt kezdték gyártani, hanem az eggyel korábbi változatot, és azóta is csak csiszolgatják a terveket. Úgy néz ki, az SP/300.R egy ritka kivétel, a legújabb Caterham, a Supersport megint a régi sémát eleveníti fel.
A cég ezúttal a házi bajnokságban használt Seveneken alapul, a különbség annyi, hogy az utcai használhatóság határáig puhították a koncepciót. Az 1,6 literes, 140 lóerős Ford motor az ötfokozatú váltóval nem tűnik ugyan nagy számnak, de mivel szélvédő híján minimális a homlokfelület, és az egész autó csupán 520 kilogrammot nyom, gyorsulásban így is félelmetes ellenfele bármely 300 lóerő alatti utcai járműnek. Mindössze 4,9 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 96 km/h-s, azaz 60 mérföld/órás sebességet. Ugyan a végsebessége csupán 193 km/h, de nem is gyors utazásra való: az önzáró differenciálművel és a kőkemény futóművel inkább szerpentines élményautózásra termett.
Ahogy a Caterhamnél szokás, a Supersport kétféle kivitelben kapható: építőkészletként, ha a hajtáslánc beszerzését, az összeépítés fáradtságát és a vizsgáztatást a vevő magára vállalja, 19 995 font, azaz átszámítva mintegy 6 millió forint az ára, összeépítve és forgalomba állítva pedig 22 995 fontért, vagyis 6,9 millióért vihető haza.