Eddig félmillió autó veszett el Japánban
A március 11-ei földrengés és szökőár óta nagy veszteségeket szenvedtek a japán autógyártók, és a szám egyre csak növekszik.
A hét nagy japán autógyártónál összesen 516 ezer járművel készült kevesebb, mint tervezték, vagy az üzemeket ért károk, vagy az alkatrészgyártók szállítási nehézségei miatt. A katasztrófa legnagyobb vesztese a Toyota, de a többi gyártónál is komoly termelés-kiesést okozott a helyzet. A Toyotánál önmagában bő 260 ezer jármű hiányzik, ami nem csoda: a cégnek 18 üzeme van Japánban, és ebből csupán kettőben tudták folytatni az autógyártást, a többi legkorábban április közepe után kapcsolódhat be ismét a termelésbe. A kisebb gyártókat arányosan kevesebb kár érte, de a beszállítók miatt még mindig bizonytalan, hogy mikor normalizálódhat a helyzet.
A földrengés, a szökőár és az fukusimai erőmű-baleset nem csak a japán autóipar számára okoz problémákat, hiszen máshol működő, Európai, Amerikai és Ázsiai gyárakban készülő modellekben is használnak Japánból érkező elemeket, és ezeknek a kiváltása időbe telik, ha egyáltalán lehetséges. Így az is elképzelhető, hogy az autóipar, ahol nem is olyan rég még a túltermelés volt a legnagyobb gond, nem lesz képes kielégíteni a vásárlók igényeit.