Ki gondolta volnak, hogy a következő luxus-kisautót nem Európában vagy Japánban tervezik, hanem Dél-Koreában? Méghozzá a mifelénk inkább kedvező árairól és hosszú garanciaidejéről ismert Kiánál.
A K2 ránézésre nem tűnik különlegesen látványosnak. Sokkal inkább gondolnánk róla, hogy a Dacia Logan ellenfele, mint hogy az Audi A1-es alternatívájaként próbálják eladni. Pedig ez utóbbi az igazság: a Kia olyan területre próbál betörni, ahol a mi fogalmaink szerint nincs sok esélye. Ez azonban csak a piactól függ.
Európában vagy Észak-Amerikában körberöhögnék a vásárlók a K2-est, Kínában, ahol igen nagy a kereslet a kényelmes és jól felszerelt, de kisméretű autók iránt, a K2-nek igenis van esélye. Az új Rión alapuló modell a maga 4,37 méteres hosszával, 1,7 méteres szélességével és 1,46 méteres magasságával épp megfelel családi autónak, az 1,4 literes 109 lovas és az 1,6 literes 123 lóerős négyhengeres benzinmotoroknál pedig nem kell több az egyre zsúfoltabb, és nem is különösebben jó minőségű kínai utakra. A Kia ráadásul kifejezetten megbízható gyártó hírében áll, és némi bőrrel fel tudták dobni a K2 belsejét annyira, hogy a Kínában hasonló áron kapható modellekhez képest valóban luxusmodellnek hasson.
Az autó egyelőre szedánként lesz kapható, de Augusztusra elkészül az ötajtós változat is, a K2 azonban kínai specialitás marad: a többi piacon az olcsóbb Riót kezdik forgalmazni a következő hónapokban.