Icona: a stílus Kínába megy
A Sanghaji Autószalonon mutogatták ezt a fura négykerekűt, amely az Icona Fusalage nevet kapta. A sirályszárnyas négyüléses egy fura kezdeményezés eredménye: olasz formatervezők Kínában próbálnak stúdiót alapítani.
Az Icona szinte ismeretlen olasz formatervező cég, de olyan hírnévre tör, mint egykor a Pininfarina vagy a Bertone. Európában már leáldozott az önálló stúdióknak – az elmúlt tíz évben úgy hullottak a legnagyobb nevek, hogy alig győztük számolni a csődjelentéseket – de Kínában, ahol ma még csak tanulják a szakmát a helyi autógyártók, talán még lehet jövője a bér-tervezésnek. A kuncsaft-fogáshoz azonban jó ajánlólevél kell, és erre a szerepre szánták a Fusalage nevű tanulmányt. Egy kicsit sportkocsi, egy kicsit egyterű, de mindenképp szokatlan arányú jószág, egy-egy hatalmas, felfelé nyíló ajtóval. A tervezők adatokat is mellékeltek: ezek szerint az kerékagy-motoros villanyautó elvben 4,5 másodperc alatt érné el a 100 km/h-s sebességet, és akár 200 km/h-val is haladhat, ami nem elképzelhetetlen, de nem is igazán lényeges. Ez az autó aligha lesz használati tárgy, egy stand díszeként viszont leginkább álló helyzetben mutogatják majd, így az sem lenne feltűnő, ha csupán üres héj volna.
Azt egyelőre nehéz megjósolni, hogy az Icona számítása beválik-e, de a kínai tervezésű autókat nézve az a határozott érzésünk, hogy jól jönne nekik az olasz segítség.