Megmutatják az Opel Astra kupét
Az Opel ugyanazzal próbálkozik, mint annak idején a Fiat a Stilo esetében: tulajdonképp teljesen különálló modellként fejlesztették ki a háromajtós Astrát. A stílus ugyan felismerhető, de egyetlen részlet sem stimmel. A Fiat annak idején belebukott a próbálkozásba, az Opelnél azonban hisznek a sikerben.
Az Astra GTC-ről már korábban azt terjesztették, hogy valódi kupé lesz, nem csupán egy Astra kevesebb ajtóval. Ha a formatervet nézzük, úgy is néz ki, mintha az Opel ezzel a modellel nem a VW Golftól akarna vásárlókat rabolni, sokkal inkább a Scirocco babérjaira pályázna. Az alacsony háromajtós hátrafelé keskenyedő utasterével, vaskos hátsó szárvédő-szélesítéseivel, lendületes íveivel és alacsony építésével egyfajta átmenet a sportkupék és a gyors csapott hátú modellek között. Az Opel tervezői egyébként nemigen hagytak olyan részletet, amely közös lenne az ötajtós Astrával: a lámpák a sarkoknál hegyesebbek, a hűtőrács és az alsó légbeömlő alacsonyabb és szélesebb, és a karosszéria összességében is alacsonyabbnak tűnik.
Ami mégis azonos, az a belső felépítés: a padlólemez, a motorválaszték és a legtöbb főegység azonos, de a rokonság látszólag így sem sokkal szorosabb, mint mondjuk az Astra és a Chevrolet Cruze között. Az a határozott érzésünk a képek láttán, hogy az Opel akár Mantának vagy Calibrának is nevezhetné az Astra GTC-t, azzal talán közelebb is állna a valósághoz. Adatokat egyelőre nem közöltek, de biztos, hogy azokra sem kell már sokat várnunk, hiszen még a hivatalos premier előtt, júniustól rendelhetővé válik az autó.
Az első megtapogatható példányokat azonban csak az őszi Frankfurti Autószalonon állíták ki, a forgalmazás pedig csak ez után kezdődik.