A fejlesztés már elkezdődött – ennek az egyik részeredménye az IBX tanulmány – de a végleges modell legkorábban 2012-ben érkezhet meg.
A Seat számára most minden lehetőség létfontosságú lehet, miután épp csak elkerülte, hogy az anyavállalat, a Volkswagen csoport bezárja a gyárat Martoellben, és megszüntesse a márkát egyszer s mindenkorra. A típusfejlesztés költséges, de ez az egyetlen esély, hogy az eladásokat ismét elfogadható szintre emeljék, és a kompakt szabadidő-autó kategória tűnik most a legjobb választásnak erre a célra. A magasított modellek piaca még mindig bővülni látszik – elsősorban a családosok körében nő a népszerűségük – és a műszaki alapok, sőt, a gyártósorok is adottak a Seat számára, hisz az Audi Q3-as a spanyoloknál készül, enyhítendő az üzem kihasználatlanságát.
Ha igazak a hírek, az új Seat ötajtós lesz, szemben a háromajtós IBX-szel, de kitartanak a tanulmány stílusa mellett, azaz a korábbi Seatoknál szögletesebb, élesebb vonalvezetésű, de így sem különösebben feltűnő autó bemutatása várható. A Seatnak persze nem ez a modell egyetlen esélye, hisz a következő években jön az új Leon, amely ismét autószerű formát kap, valamint a VW Jetta és az új Volkswagen kisautó spanyol változatát is piacra dobják a következő évek során.