Nagy szedánt ma már viszonylag kevés magánember vásárol, legalábbis Európában, de az Insignia, a Mondeo, a Passat, a Renault Laguna, a Toyota Avensis vagy a Citroen C5 nem is miattuk fogy igazán. Cégautóként, kölcsönzői járműként, hivatali autóként, esetleg taxiként még mindig ezeket a modelleket választják, sokkal inkább, mint a magánemberek körében népszerű szabadidő-autókat és egyterűeket, így még mindig bőséges a piac.
A koreai autógyárak eddig nemigen kínáltak megfelelő modellt, amely versenybe szállhatott volna az európai és japán modellekkel a nagy szedánok piacán. Most azonban olyan újdonság bemutatására készülnek, amely változtathat ezen. A Hyundai i40-est eddig csak kombiként láthattuk, de most jön a négyajtós, amely elvileg tudja mindazt, amit a konkurensei. Ennyi talán még nem volna elég, hogy a bejáratott márkák helyett a céges döntéshozók az új modellre álljanak át, de a koreaiak már csak a hosszú garanciaidővel is könnyen fordíthatnak a helyzeten, nem beszélve arról, hogy valószínűleg itt is közel japán minőséget kínálnak francia áron.
Ráadásul a vázlat alapján az az érzésünk, az i40, ha eredeti nem is, elég látványos autó lesz, amely szépen passzol az aktuális európai autó-divathoz. A tervezők azt ígérik, helykínálatban is túllicitálják a piac legnépszerűbb modelljeit, és a Hyundai motorválasztéka is van olyan korszerű, mint a vetélytársaké. Azt persze így sem garantálja semmi, hogy a Hyundai a hét második felében bemutatkozó újdonsággal valóban képes lesz felborítani az aktuális piaci egyensúlyt, de ennél jobb lehetőségük a térnyerésre még soha nem volt.