Az asztmás elefántok megmentője
Defender Safari EV névre hallgat a Land Rover legújabb tanulmánya. Ránézésre tökéletes szafari-autó, háromsoros mozi-lelátóval a hátuljában, külön üléssel az orrán a túravezetőnek, és minden oldalon vaskos gallytörő csövezéssel. Mégis nehéz elképzelni, hogy ezzel túrázzon valaki a vadonban.
A tanulmány lényege ugyanis nem a különleges karosszéria, hanem a környezetkímélő hajtásrendszer: a Safari EV tisztán elektromos jármű, egy 80 lóerős villanymotor mozgatja, amely 330 Nm csúcsnyomatékot is kifejthet, így valószínűleg bőven elég a szavanna-járás tempójához. A baj, mint általában, az akkumulátorral van, a 27 kWh-s, 300 V-os csomag 60 km/h-s sebesség mellett 80 kilométeres hatótávot eredményez. Ez pedig nem sok – belegondolni is rossz, hogy mi történik, ha egy hosszabb túra alkalmával épp egy dühös orrszarvú elől menekülve fogy el az energia.
Rövidebb túrákra persze akár elég is lehet, és kétségtelen, hogy egy nemzeti parkban nincs is hasznosabb, mint egy olyan járgány, amely helyben nem szennyez – legfeljebb néhány száz kilométerrel odébb az erőmű kéményén keresztül.