Így tökéletesítik a sportos Ford Focust
A Focus ST jövőre érkezik, és mivel egyetlen modellel szeretnének az összes hot hatch rajongót meggyőzni, a premier előtt nagyszabású tesztprogramot indítottak.
Elfogadott gyakorlat az autóiparban, hogy egy-egy modellt tucatnyi helyszínen, különböző körülmények között tesztelnek hosszú hónapokig, hogy a nagyobb hibákat még a gyártás megkezdése előtt megtalálják és kijavítsák. A Ford ezúttal, az ST fejlesztése kapcsán a szokásosnál is komolyabb tesztprogramba kezdett – legalábbis ezt állítják. Egyszerre 60 prototípus fut, az európai Team RS és az amerikai SVT tuningrészlegek szakembereivel, akik a hibakeresés mellett az optimális finomhangolást próbálják megtalálni a futómű, a kormányzás, a fékrendszer és a többi főegység számára. Az igyekezet nem véletlen, hisz ahhoz, hogy az ST-ből kellemes élményautó legyen, sokkal fontosabb a megfelelő hangolás megtalálása, mint akár a 250 lóerős, kétliteres Ecoboost turbómotor, ami a gépbe kerül.
A képeket is ezen a giga-teszten készítették az alig álcázott ST-ről, igaz, sok eltérés nem is látszik a gyengébb Focusokhoz képest, így a fotók nem, vagy alig hordoznak új információkat. A Ford persze azért tette közzé ezeket az amúgy általában titokban tartott információkat, hogy előkészítse a terepet az új sport-kompakt számára, hisz így el tudnak bizonytalanítani néhány potenciális vásárlót, akik egyébként talán megvettek volna egy Mégane RS-t, Mazda3 MPS-t vagy valamelyik másik túlmotorizált középkategóriást.