Lelepleződött az új Mercedes A osztály
Az Európai Szabadalmi Hivatalnak szánt képsorozaton már egyértelműen látszik a kis Mercedes teljes karakterváltása. A törpe-kisbuszt szokványosabb, de ugyanakkor lendületesebb formájú csapott hátú ötajtós váltja. Itt már nyoma sincs az utastér alatti szendvics-alváznak, ami praktikus szempontból ugyan semmi jót nem ígér, de várhatóan sokat használ a harmadik generáció útfekvésének.
Az A osztályt eddig is az Audi A3-as és az 1-es BMW ellenfeleként próbálta eladni a Mercedes, de ez olyasfajta összehasonlítást eredményezett, mintha a banánt mérnénk össze a karfiollal. Mindkettő ehető, és még növény is, de más közös nincsen bennük. Az Audi és a BMW határozottan sportos karakterű, hagyományos kompakt, míg a kis Mercedes ultrarövid, magas, billegős egyterű, amely városban ugyan nagyon praktikus, de teljesen nélkülözte a lendületes, fiatalos karaktert. Aki ez utóbbit igényelte volna, arra a CLC-t próbálták rásózni, de a többség inkább a konkurenciához menekült.
Két generáció után a Mercedesnél is rájöttek, hogy ez zsákutca, így az új A osztály csak a nevét tartotta meg, és a fronthajtást, más nemigen maradt a régi koncepcióból. Láthatóan igyekeztek a konkurenciánál már bevált receptet követni: a márkára jellemző orr-résszel, rövidre vágott farral, és a célszerűség kedvéért öt ajtóval. Az összkép egész jópofa, legalábbis bizonyos szögekből, egyedül oldalról túnik fel, hogy a gép orra egy kicsit hosszabb a kelleténél, alighanem az elsőkerék-hajtás miatt. Az autó oldalát különböző dájnamik lájnokkal díszítették – ez az íves törés, amely a Seatokra és a régebbi BMW-kre jellemző – méghozzá többel is: van itt pipa-formájú, amilyet az Opelek viselnek, és lefelé konyuló, Seat módra. Hátulról halványan még emlékeztet is az összhatás az Ibizára, bár ez nyilván nem szándékos.
A képeken látható A osztály persze csak egy a sok tervezett változatból. Lesz még sportosabb háromajtós, kabrió, SUV és egyterű is, amely a B osztályt váltja.