Delta: ronda csúcstechnika
Az elektromos autók divatja tovább dühöng az autóiparban, és egész érdekes gépeket szül. A Delta Motorsport E-4 jelzésű autója a Tesla Roadster nyomdokain jár, sőt, bizonyos szempontból még jobb is annál.
Az alapelvek ismerősek lehetnek: nagyon könnyű, és alacsony légellenállású karosszéria, erős villanymotorok és egy nagy kapacitású akkumulátor-csomag. A végeredmény hangtalan, konnektorból tölthető sportkocsi, egész elfogadható elméleti hatótávval és brutális gyorsulással. A Delta Motorsport modellje pontosan ezt nyújtja - bár látszik, hogy az esztétikum nem volt tervezési szempont - olyan műszaki finomságokkal, mint a teljes egészében karbonszálas váz, amely összesen 85 kilogrammot nyom, vagy a két ultrakönnyű motor. Ezeket az Oxfordi Egyetemen fejlesztették, egyenként csupán 23 kilósak, viszont 120 lóerősek, és egyenként 600 Nm a maximális nyomatékuk. A gép ezzel a teljesítménnyel 5 másodpercen belül gyorsul százra, de nem ez az igazi attrakciója, hanem a 240 km/h-s végsebesség – ennyivel még a Tesla Roadstert sem engedik menni, persze inkább a minimális hatótávolság biztosítása, mint a képességek hiánya miatt. Az E-4 egyébként elvben akár 320 kilométert is mehet egy töltéssel, ezt az értéket azonban érdemes kritikával kezelni, hiszen minden nagyobb gázadás kilométerek tucatjait vonja le a megtehető távból.
A Delta egyelőre egyedi autónak készül, arra tervezték, hogy a brit RAC Future Car Challenge versenyen, mintegy száz kilométeren agyonüsse a konkurenciát. A fontosabb alkatrészeit azonban könnyen viszontláthatjuk a jövő autóiban, már ha tényleg a villanyautóké a jövő, ahogy mostanság jósolják.