Szicíliából támadnak a kínai autók?
A DR Motor nevű cég, amely ma még alig ismert Olaszországon kívül, egy olasz üzletember agyszüleménye, aki a kínai autóipar remekeivel próbál betörni az európai autópiacra. Nem is lehetetlen, hogy sikerül neki.
A vállalkozást még 2006-ban alapította Massimo Di Risio, méghozzá egy szokatlan üzleti fogást bevetve. A DR modelleket, amelyek lényegében átcímkézett Chery személyautók és hobbiterepjárók, áruházláncokban és bevásárlóközpontokban kezdték teríteni. Ez viszonylag gyorsan ismertté tette a céget Olaszországban, bár három évvel később, 2009-ben mégis elkezdődött az önálló DR kereskedőhálózat kiépítése. Eddig nemigen terjeszkedtek túl Olaszország határain, de úgy tűnik, Di Risiónak nagy tervei vannak. Erre utal legalábbis, hogy ajánlatot tett a Fiat bezárásra ítélt, Termini Imeresében álló gyártelepére, ahol akár évi százezres tételben szerelhetnek össze autókat.
A cél állítólag évi 60 ezer, kínai alkatrészekből összeszerelt autó eladása, ami nem is teljesen esélytelen, hisz a DR Motori most már közel teljes palettát kínál. Négyféle autót forgalmaznak: a DR1 a Daewoo Matiz-másolat Chery Riich M1-nek felel meg, a DR2, azaz a Chery A1 a négyméteres városi autók mezőnyébe próbál befurakodni, a DR3 a Chery Fulwin 2 olasz megfelelője, a DR5 pedig az egyik legélethűbb Toyota RAV4 másolat, a Chery Tiggo testvérmodellje. Ezeket, és esetleg még egy-két másik modellt szeretne helyben összeszerelni a DR Motor, majd Európa számos országában beindítani a forgalmazást. Termini Imerese ehhez tökéletes kiindulási pont lenne, hiszen akár helyben gyárthatnának karosszéria-elemeket, és az összeszerelő sorokon kívül festőrészleg is működik a telepen.
Termini Imerese bezárása évek óta napirenden levő vitatéma, hisz a Fiatnak nem éri meg fenntartani a gyárat, viszont ezzel tovább növeli a munkanélküliséget Szicíliában, ahol amúgy is probléma a kevés munkalehetőség, illetve az alacsony életszínvonal.