A Citroenben az utas is fékezhet
Az az egy szerencsénk, hogy nálunk balkormányos autók futnak, nem úgy, mint Nagy-Britanniában, ahol az európai autók nagy részében utólag igazítják a kezelőszerveket az eltérő forgalmi rendhez.
A módszer általában ugyanaz mindenütt: az eredeti pedálsorból csak a felfüggesztés marad, ide hozzák át a pedálok mozgását a másik oldalról egy rudazat, vagy kábelek segítségével. Többségében megbízhatóan működik a rendszer, de néha előfordul, hogy a tervezők nem elég alaposak. Ez történt a C3 esetében is, ahol nem takarták le elég alaposan a kábelezést, így van a bal oldali első lábtérben egy pont, amelyre rálépve az utas is működésbe hozhatja a fékrendszert.
A javítás persze filléres tétel – kell az adott helyre valami kis távtartó elem – viszont elég kínos lehet a Citroen számára, hogy Nagy-Britanniában 20 ezer autót kell visszahívnia a szervizekbe, és esetleg el is terjedhet, hogy a típus nem épp biztonságos, ami komoly károkat okozhat a jövőbeli eladásokban.