Csak a fotók alapján fel sem tűnt volna, hogy az Audi új típust mutatott be: olyan tökéletesre fejlesztették az átméretezéssel való autótervezést, hogy ha nincs valami támpont a képen, simán A4 Avantnak nézhetnénk. Persze van néhány részletbeli különbség, de még az utastér és a csomagtartó aránya is stimmel.
Ez persze nem jelenti, hogy az A6 ne volna kellemes jelenség, jó arányú szokvány-Audi, ezúttal 4,93 méteres hosszban. Ekkora méretekhez – 1,87 méteres szélességhez és 1,46 méteres magassághoz – már tisztességes belső dimenziók tartoznak, bár sejthető, hogy az Audinál nem a csomagtér méretének növelése volt a legfontosabb szempont. Az 565 literes alapméret és az 1680 liter lehajtott hátsó üléssorral tisztességes méret, a többségnek mindenre elég is lesz, de ugyanezzel az erővel lehetne mindkét adat akár 200 literrel több is. Nyilván lényegesebb volt az utastér kényelme, és több mint valószínű, hogy 2,91 méteres tengelytáv mellett ezzel nem lesz komoly probléma.
A méretek minden irányban növekedtek ugyan, de a tervezők így is elérték, hogy az új Avant átlagban 70 kilogrammal könnyebb legyen, mint az előző generáció. A motorkínálat a keresletnek megfelelően több dízelmotort vonultat fel, mint benzinest. Az alapkivitel kétliteres, négyhengeres, 170 lovas TDI motorral érkezik, ezen felül a háromliteres dízelből rögtön háromfélét lehet választani: a V6-os 204, 245 és 313 lóerős kivitelben készül az Avanthoz. A benzinesek közül a kisebb 2,8 literes és 204 lóerős, a nagyobb pedig a 3 literes, kompresszoros TFSI V6-os 300 lóerővel. A szélsőségeket nézve négyhengeres dízel a legtakarékosabb, ez vegyes ciklusban akár 5 liter gázolajjal elmehet száz kilométert, a legerősebb, ikerturbós dízel viszont 5,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet.
Az autó felszerelésének nagy része az A6 szedánból már ismerős lehet, de azért akad olyan újdonság is, amely csak az Avantra jellemző. Ilyen a lábgesztus-vezérelt hátsó ajtó, amelyet kifejezetten a magányos, nagy csomagokat cipelő tulajdonosok kedvéért fejlesztettek ki. A lényeg annyi, hogy a megfelelő irányban és helyen egy rúgás a levegőbe a két beépített érzékelő előtt, és már nyílik is a motoros mozgatású ajtó. Ez pedig igen nagy segítség lehet bizonyos helyzetekben.
Az A6 Avant bemutatója körül nem csinál nagy felhajtást az Audi: nem viszik nemzetközi autókiállításra, egyszerűen bemutatták Berlinben, és a nyár közepétől el is kezdik a forgalmazását. Már a németországi árát is ismerjük, az alapkivitel 40 850 euróba, azaz mintegy 10,9 millió forintba kerül majd, fapadosan, négyhengeres dízelmotorral.