Feltámad a Ferrari Superamerica

2011.05.20. 06:05

A Ferrari egy ideje nem csak konfekciót kínál, de egyedi megrendeléseket is hajlandó teljesíteni, akárcsak a kezdetek kezdetén. Persze az úri szabóságnak itt is megvan az ára, amit pontosan ugyan nem ismerünk, de mivel eddig egy kézen meg lehet számolni, hogy hányan éltek a lehetőséggel, nyilván legalább hét számjegyű összegről van szó euróban számolva is.

A legújabb egyedi csoda az 599-es átalakításából származik: a Superamerica 45 egyedi, metálkék fényezésen, és ugyanilyen színű felnijein kívül különleges tetőmegoldásában tér el a szériamodellektől. Akár az 575 Superamerica esetében, itt is egy ultrakönnyű, karbonszálas tetőpanelt használtak, amelyet a csomagtérfedélre lehet lebillenteni. Így az összecsukható keménytetős roadsterekhez hasonlóan sokoldalú a gép – lényegében kupéként és kabrióként is teljes értékűnek tekinthető – viszont a tető ultrakönnyű, és a hozzá tartozó mechanika is igen egyszerű. A megoldás alkalmazásához azonban alaposan át kellett dolgozni az 599-es hátsó felső szekcióját, hogy legyen hová billenteni a tetőpanelt, így – bár a végeredmény nem igazán látványos – az átalakítás nem volt egyszerű.

A Superamerica 45-ből legjobb tudomásunk szerint ez az egyetlen példány készül egy ismert Ferrari-gyűjtő, Peter Kalikow megrendelésére, aki korábban a New York Post tulajdonosaként vált ismertté. Tőle származik az autó nevében a 45-ös szám is: azt ünnepli az egyedi géppel, hogy az idén negyvenöt éve vásárolta első Ferrariját. Azelőtt azonban, hogy a gyűjteménybe kerülne, a gépet még kiállítják a hét végén, a Villa d'Este Concours d'Elegance-on, amely manapság Európa egyik legnagyobb, különleges sport- és luxusautókat felvonultató rendezvénye.