Porschére vadászik a Mercedes SLC
Stuttgartban már az SLR bemutatása idején arról beszéltek, hogy a Ferrarival és a Porschével öklöznének a sportkocsi-vásárlók kegyeiért, de sem a McLarennel, sem nélküle nem sikerült komolyan beleszólni a versenybe. Hiányzik egy igazi sportautó, amelyet ugyanakkor gyakrabban láthatna a közönség az utcán, és nem csak milliárdosok engedhetnék meg maguknak. De már nem sokáig.
A Mercedesnél ezért úgy döntöttek, hogy ismét nekifutnak, és készítenek egy sportkocsit, amely már 85-90 ezer euró körüli áron elérhető, és méltó vetélytársa a Posche 911-esnek, a BMW M3-asnak, illetve a többi, hasonló árfekvésű és teljesítményű sportkocsinak. Úgy hallani, a tervezet most kapott gyári kódot, ami az első lépés a megvalósulás felé. A cél egy könnyű, de igen erős sportkocsi elkészítése, amely többet nyújt a Porschéknél, de egyben hű marad a Mercedes hagyományaihoz.
Úgy hallani, a gép alumínium vázszerkezetre épül majd, és jóval könnyebb lesz, mint az 1,6 tonnás SLS. Az orrmotoros felépítés és a kétüléses kabin marad, sőt, alighanem az első SL sportkocsik stílusából is merítenek, akárcsak a nagyobb testvér esetében. Az SLC autó orrába azonban kisebb motor kerül: az új, 5,5 literes AMG V8-as turbó nélküli, kb. 430-450 lóerős változata. Ezzel teljesítményben biztosan beelőzhetik a hasonló árú, turbó nélküli 911-eseket. A motorhoz saját fejlesztésű, hatsebességes, dupla kuplungos váltó csatlakozik majd, különleges, könnyített alumíniumházas kivitelben.
Egy igazán versenyképes modell kialakítása persze hosszadalmas folyamat, különösen így, közvetlen előzmények nélkül, így a premiert várhatóan 2014-ben tartják majd – addig viszont a konkurencia is fejleszt, így kérdéses, hogy valóban helyet tud-e szorítani magának az SLC a sportkocsik piacán.