Aki azt gondolta, hogy az M3-ashoz hasonlóan az 1 M is a kínálat része marad, csalódni lesz kénytelen. A tervek szerint az idén decemberben már le is állítják a gyártást, ami, ha nem is egyedi eset, de váratlan fejlemény.
A döntéssel kapcsolatban nincsen hivatalos magyarázat, de több logikus elmélet is létezik. Az egyik ilyen, hogy a BMW 1 M egyszerűen túl jó lett: nem lehet érte annyit kérni, hogy a gyártáson keressen a cég, sőt, alighanem minden példányon vesztenek valamennyit. Az ilyen sportos modelleknél ez nem ritka, főleg ha nagyon sok az autóban az igényes, vagy egyedi műszaki megoldás. A BMW-nek is csak azért éri meg egy ilyen modell bemutatása és gyártása, mert erősítheti vele a márka fiatalos arculatát.
Egy másik magyarázat szerint az 1-es sorozatot jövőre egyébként is leváltják, és ezért nem lenne értelme az 1 M gyártását folytatni, bár ez az elmélet nem teljesen helytálló. A csapott hátú egyesek helyére ugyan valóban új modell jön, de valószínű, hogy a kupé és a kabrió változatok, amelyek jövőre is csak négy évesek lesznek, valószínűleg piacon maradnak még két-három évig, azaz ennyi erővel az M változat is maradhatna még.
Akármi is az ok, a 340 lóerős 1-es ugyanolyan ritkasággá válhat néhány év múlva, mint a legelső, E30 kódjelű M3-as, amelyhez olyan szívesen hasonlítják a gyáriak.