A kijelzővel helyettesített műszerek elég régóta jelen vannak a luxusautókban, ami a konkurenseknél egy ideje már megtalálható. A technológia adott, sőt, ma már kifejezetten olcsó, így épp ideje volt, hogy a BMW is felfedezze magának.
Eddig a BMW-kben csak kisebb kijelzőket építettek a műszerfal órái közé, esetenként részben le is fedve azokat, pedig kézenfekvő, hogy a teljes műszercsoport helyére egy képernyő kerüljön, amelyen aztán szinte bármi megjeleníthető. Talán némi mentségül szolgál a nagyobb BMW-kben egy ideje már jelen levő ablakra vetítő rendszer (HUD), amely a maga módján zseniális, de az LCD-re kirajzolt műszerekkel kétségtelenül tovább javítható az autó és a sofőr közti kommunikáció.
Többek közt változik majd az információk kijelzésének módja az egyes üzemmódok között: sport módban például a fordulatszámmérő és a fokozatkijelző kerül a középpontba a sebességmérő helyett. Ugyanakkor a BMW tervezői azt mondják, igyekeznek minél egyszerűbb, átláthatóbb kijelző-elrendezéseket létrehozni, nehogy úgy járjanak, mint a kezdeti, agyonkomplikált iDrive-val, amely inkább taszította, mint vonzotta a vásárlókat.
Az LCD alapú műszeregység először várhatóan az 5-ösben és a 7-esben kerül a szemünk elé, a következő nagyobb modellfrissítés során.