Négy megszállott francia elhatározta, hogy a maguk módján ünneplik a Renault 4-es fél évszázados születésnapját, amely máig a legnagyobb számban készült francia személyautónak számít. Építettek belőle egy autót, amellyel végig lehet száguldani a Gumball 3000 nevű túrán, Angliától a Boszporusz partjáig.
Mivel a L'Écurie nevű csapat szereti a gyors autókat, de az R4-es klasszikus báját is, olyan gépet terveztek, amellyel a legtöbb gyors személyautót meg lehet lepni. Egy első szériás Renault Clio V6-os lett az alap, amelyről a tetőt és a karosszériaelemeket levágták. Ezek helyére került egy Renault 4L tetőszerkezete, első ajtói és sok más karosszériaeleme. Ahol a régi, keskeny népautó és az ultraszéles Clio nem passzolt össze, oda a szintén középmotoros, de már a 80-as évek elejéről származó Renault 5 Turbo raliautó formáit mintázták. A végeredmény hibátlanul keverék: maradéktalanul hozza a Bakancs-Renault fura karakterét, de egyben fenyegető is. Szépnek azért nem neveznénk, de stílus dolgában páratlan.
A gép pillanatnyilag épp valahol Spanyolországban vagy Franciaországban lehet a Gumball rali mezőnyének többi tagjával, és elvben június elsejére érkezik meg Isztambulba, már ha végig bírja majd a távot. Hogy később mi lesz a sorsa, egyelőre nem tudni, bár az az érzésünk, a fura öszvér akár kisszériás sportkocsiként is megállná a helyét.