Eladhatják a Lotust

2011.06.02. 05:43

Dany Bahar, a Lotus első embere, akár a tulajdonosváltást is elképzelhetőnek tartja, annak érdekében, hogy a brit sportkocsigyártó megfelelő anyagi és műszaki hátteret kapjon a drágább fejlesztésekhez. Nem tudjuk persze, hogy a maláj tulajdonosok mit szólnak ehhez.

A Ferrari egykori marketing-főnöke, aki nagyszabású terveket készített a Lotus fejlesztésére, az elmúlt bő másfél évben kénytelen volt belátni, hogy a megvalósítás nem olyan egyszerű. Pedig a cél tényleg impozáns: évi 6-8000 autó eladása a Porsche árszínvonalán, a Ferrarikhoz hasonlóan kompromisszummentes sportkocsikból. Ehhez azonban legalább négy új modell kifejlesztésére lenne szükség, és egy plusz üzem felállítására, ahol az orrmotoros modellek készülhetnének. Egyelőre úgy néz ki, ehhez a Lotusnka nincsen elég pénze, és hiába próbálkoztak korábban állami segítséget szerezni.

Így merült fel, hogy új tulajdonosi struktúrával lehetne megoldani a problémát. Bahar szerint felmerült az is, hogy egy Toyotához hasonló vállalatóriás vehetné meg a Lotust, de azt sem tartja lehetetlennek, hogy tőzsdei részvények révén szerezzék meg a fejlesztésekhez szükséges pénzt. Egy új, tőkeerős, iparágbeli tulajdonos persze jobb volna, hisz nem csak a megfelelő anyagi hátteret teremtené meg, de az új Lotus sportkocsik biztonsági és környezetvédelmi fejlesztéseit is segíthetné.

Konkrét vevőjelölt persze nincs, és az sem biztos, hogy Bahar meg tudná győzni a Protont, hogy szabaduljon a Lotustól, ahol az autóit fejlesztteti, de hosszú távon valószínűleg tényleg egy Toyota-szerű anyavállalat lenne a stabil megoldás.