A Volkswagen csoport hagyományosan különleges tanulmányautókkal készül a Wörtherseetreffenre, a német nyelvterület, de lehet, hogy a világ legnagyobb GTI találkozójára. Ezúttal a Skoda is kitett magáért: elkészítették a valaha volt legdögösebb Fabiát.
Az RS 2000 viszonylag egyszerű recept alapján készült. Az alap a Fabia Super 2000-es raliváltozata, amely a szélesítésektől eleve sokkal gonoszabbnak tűnik, mint az utcai Fabiák. Itt azonban ferdén lecsapták a tetőt, és az üvegekből is csak csonkokat hagytak. Első pillantásra olyan, mintha speedstert készítettek volna, a különbség annyi, hogy itt megmaradt a négy ajtó és a négy ülés. Esőben persze gond van, hiszen nem csak kemény tető nincsen, de még egy rongy sem, amivel a bőrüléseket le lehetne takarni, de a metál-békazöld gép a találkozó leglátványosabb gyári autója lesz.
Nem véletlen, hogy a Skoda legalább akkora erőkkel vonult ki az elsősorban VW és Audi találkozóként ismert rendezvényre. A cseh márka manapság épp azokat a vevőket célozza, akik egy-két évtizede még az olcsóbb Volkswageneket választották, és a találkozó közönsége jelentős részben belőlük áll.