A BMW eddig nem használta fel a kettes és a négyes számot típusai jelöléséhez, de úgy tűnik, most kénytelenek lesznek változtatni ezen. Készül az elsőkerék-hajtású kisautócsalád, és annak is kellene egy, a sorba illeszkedő típusjelzés, de a nullát érthető módon nem használnák szívesen. Inkább átrendezik a meglevő számozást.
Amikor az 1-es sorozat megjelent, még úgy nézett ki, nem lesz ennél kisebb BMW, az elmúlt évek eseményei azonban kényszerhelyzetet teremtettek. A szén-dioxid-kibocsátási korlátozás miatt, amely jövőre lép életbe, a luxusautó-gyártó is arra kényszerül, hogy egész kisméretű típust készítsen, és ezzel lefelé tolja az átlagos emissziót. A gond ott van, hogy az egyesnél nincs kisebb pozitív egész szám, a nulla pedig azt jelenti, semmi, és egy ilyen nevű modellt elég nehéz lenne tömegeknek eladni. Ha igazak a legújabb hírek, az elnevezési zavar kivédésére átszámozzák a paletta alját: a jelenlegi 1-esből 2-es lesz, és a fronthajtású kiskocsi kapja az 1-es jelzést. Legalábbis erre utal a BMW legújabb védjegy-kérelme.
A számokat önmagukban persze nem lehet levédeni, ha nincs bennük semmi jellegzetes, de egy betű-szám kombinációt már igen. A BMW az M2 jelzést szeretné magának megszerezni. A jelenlegi 1-es tuningváltozatát 1 M néven kellett bemutatni, mivel az M1-est már elhasználták az első, és egyben utolsó középmotoros BMW sportkocsira. A kettes szám viszont szabad ilyen szempontból, így az 1 M utódja – amelyből remélhetőleg nem csak néhány száz példányt gyártanak majd – könnyen megjegyezhető nevet kap.