Ötméteres nagykocsik az Opelnél?

2011.06.02. 15:00

Eddig elsősorban a GM amerikai részlege profitált az Opel munkájából, de most fordulhat a helyzet: a Buicktól vehetnek át két típust a rüsselsheimiek. Nagy kérdés persze, hogy Európában mennyire lesz kelendő két, több mint öt méter hosszú modell, de mivel a fejlesztésre nem kell költeni, az Opelnek nincs sok vesztenivalója.

A GMInsideNews értesülései szerint a Buick Enclave, egy 2,1 tonnás, 5,12 méter hosszú és két méter széles hobbiterepjáró az egyik jövőbeli Opel típus, a másik pedig a Buick LaCrosse, amely lényegében az Opel Insignia öt méteresre nyújtott, eltérő formatervű változata. Ezzel szépen összefésülik a Buick és az Opel választékát, hiszen az Amerikában és Kínában forgalmazott márka már kínálja az Insigniát Buick Regal, és az Astrát Buick Verano néven.

Az új Opelek elkészítése minimális költséggel megoldható, hiszen csak a hűtőmaszkot, a jelvényeket és a lámpákat kell kicserélni – ez utóbbiakat is csak belül kell módosítani az eltérő szabványok miatt – illetve esetleg egy-egy dízelmotorral bővíteni a motorkínálatot. Inkább az a kérdés, hogy Európában megtérülhet-e a bevezetés és a reklámok költsége, hiszen az Enclave és a LaCrosse is meglehetősen szűk réteg érdeklődésére tarthat számot mifelénk. Ugyanakkor most, hogy az Opel egyértelműen a prémium-szegmens felé törekszik, lehet, hogy jól jön két, valóban luxusautónak tűnő típus a palettára.

Nem ez lenne az első alkalom, hogy az Opel amerikai piacra fejlesztett modellekkel próbálja bővíteni a kínálatát, de eddig az ilyen próbálkozások nem voltak igazán sikeresek. A 90-es években bemutatott Sintra egyterű és Monterey terepjáró pályafutása egyaránt csúfos bukással végződött, bár ez nem jelenti, hogy most is ugyanez lesz a történet vége.