Újra lesz nyolcszáz kilós autó
Most, hogy a fogyasztás kezd fontosabbá válni minden másnál, ismét csökken az autók súlya, ami a töréstesztek miatt néhány éve alaposan elszállt. Manapság sokszor egy kisautó is többet nyom 1,3 tonnánál, pedig a tömegcsökkentés a hatékonyság növelésének legegyszerűbb módja.
A legtöbb gyártó már felismerte ezt, de a Mazda még az átlagosnál is többet foglalkozik a karosszériák fogyasztásával. Már a hétköznapi modelljeik is feltűnően könnyűek, de az új MX-5 fejlesztésénél a súlycsökkentés az egyik legfontosabb célkitűzés. Az aktuális modell 1125 kilós, és a legújabb pletykák szerint azt a célt tűzték ki, hogy különösen drága anyagok – alumínium vagy karbonszálas műanyag – széles körű használata nélkül 800 kilogramm alá vigyék az autó üres tömegét. Így az autó dinamikája változatlan maradhatna, miközben a motor kisebb teljesítményű és takarékosabb lehetne. Ekkora tömegcsökkenést persze csak úgy lehet elérni – különösen a biztonsági szint megtartása mellett – ha az autó minden egyes elemét addig fogyasztják és egyszerűsítik, ameddig lehet. Állítólag még a kesztyűtartót és a kezelési utasítást is kispórolták – ez utóbbi helyett egy pendrive-ot mellékelnek az autóhoz.
Így is kétséges persze, hogy az MX-5 valóban könnyebb lesz 800 kilogrammnál, de ma már az is csoda, ha egy tonna alá sikerül bemenniük a tervezőknek.