Kilenc sebességet minden autóba
A dupla kuplungos váltók megjelenése nem tett jót a hagyományos, hidrodinamikus automata váltók piacának, de a német specialista elkészült a válasszal. Az új váltó kilenc fokozatú, egészen tömör építésű, és állítólag már majdnem olyan gyors és hatékony, mint teljesen mechanikus elven működő ellenfelei.
Az automata váltók fokozatainak vég nélküli gyarapodása eddig csak a luxuskategóriára volt jellemző. Sokáig az ötsebességesek számítottak a csúcsnak, aztán a ZF kijött saját hatsebességesével. Erre a Mercedes hét fokozattal válaszolt, majd a Lexus és a ZF vágott vissza a nyolcadik sebesség bevezetésével. Ezek a váltók azonban csak a legdrágább modellekben jelentek meg – jellemzően hosszmotoros luxusautókban, mint az Audi, a BMW, a Mercedes és a Lexus nagyobb modelljei. Keresztben álló orrmotor mellé eddig legfeljebb hatsebességes automatákat kínáltak, ami érthető is: a motor mellett nincs túl sok hely, és az alacsonyabb árfekvésű szegmensekben a vásárlókat is nehezebb rávenni, hogy több fokozatért többet fizessenek.
A ZF azonban megtöri ezt a hagyományt: kifejezetten elsőkerék-hajtású, keresztben álló motoros modellekhez készítik az új, kilenc fokozatú váltójukat, amely állítólag gyorsabban vált, mint bármelyik mai hagyományos automata, mintegy 16%-ot spórolhat a fogyasztásból, és 280-480 Nm közti motorokhoz használható, és együttműködik stop-start rendszerekkel is. A 9HP-ról két lényeges információt nem árultak el: hogy mikortól, és milyen modellekben lesz elérhető. A gyártás persze Észak-Amerikában folyik majd, mivel ott mutatkozik a legnagyobb kereslet a hagyományos automaták iránt.