A BMW hivatalosan is bemutatta az M5 új generációját, amely az új, F10-es szériára épül. Sok újdonság nincs, a típusról igaznak bizonyultak az előzetes információmorzsák. Az M GmbH. harmadik turbómotoros modellje, az X5/X6 M és az 1 M után. A M5-ösnél eddig szokatlan, hogy egy nagyszériás motor az alap, eddig teljesen önálló blokk készült hozzájuk.
Ezen kesereghetnénk, de minek. Ilyen időket élünk, amikor a BMW rögtön az elején azt az információt emeli ki, hogy norma szerint harminc százalékkal kevesebb az új M5 fogyasztása és a széndioxid-kibocsátása. De megnyugtatunk mindenkit, hogy az M5 tud majd sokat fogyasztani is, csak nyomni kell a gázt: 4,4 alatt van százon és 13 alatt kétszázon. Hogy a tuningcégeknek és extra szériáknak legyen tartalékuk, megmaradt a 250-es sebességlimiter. Aki megveszi az M Driver Package csomagot - és elvégzi a hozzá a vezetéstechnikai tréninget, ott a korlátozást 305-re emelik.
A motorblokk a széria 4,4-es V8-as turbóra épül, de maga a motor 80 százalékban új. Egyrészt, a megnövelt fordulatszám miatt volt erre szükség (a maximum 7200/perc), teljesen áttervezett forgattyús mechnizmussal, más szívótraktussal, új hűtőrendszerrel és olyan kenéssel, amely a versenypályán fellépő keresztgyorsulásnál is visszajuttatja az olajat a hengerfejekből. Az X5/X6 M motorjaiban nincs Valvetronic, ebben van, és mások a twin scroll turbófeltöltők is.
Hengersoronként egy-egy feltöltő van, ezek bent csücsülnek a V két szára közt, a katalizátorokkal együtt. A változó emelésű és időzítésű szelepvezérlés, a közvetlen benzinbefecskendezés és a kettős megfúvású turbók garantálják, hogy már alul is bődületes legyen a V8-as ereje: a 680 newtonméteres nyomaték 1500-tól zúdul a kuplungokra. Összehasonlításul: a V10-es 520 newtonmétert tudott, 6100-nál. És ez sem volt rossz...
A 4,4 literes turbómotor minden idők legerősebb BMW szériamotorja. A legnagyobb teljesítménye 560 lóerő, és ezt nem csupán egy ponton, hanem 5700-7000/perc között folyamatosan adja le. A maximális töltőnyomás 1,5 bar, és ez különösen annak ismeretében rettentő sok, hogy a motor kompressziója 10:1. Azonban az M5-ös sem úszhatta meg az EfficientDynamics-tartozékokat, a fékenergia-visszatápláló generátort és a start-stop rendszert. A tunincégek fő profilja valószínűleg ezek állandó kiiktatása lesz a fő tevékenységi köre.
Ha nem is olyan mértékben, mint az előző sorozatnál, de lesz itt is elég tekergetni és kapcsolgatni való. A hétfokozatú, duplakuplungos váltó kézi és automata módban használható, mindegyik háromféle váltási stílusban: sportos, nyugodt és gazdaságos. Ehhez a motor háromféle alprogrammal száll be, a hatákony, a sport és a sport plus a középkonzolon lévő gombokkal választható. Ehhez jön még az állítható lengécsillapítás és kormányzás komfort, sport és sport plus üzemmódja. A stabilizáló elektronika pedig átkapcsolható M Dynamic üzemmódba, amelynél a beavatkozás határa magasabbra kerül, vagy teljesen kiiktatható. A DSC kezeli az aktív hátsó differenciálzárat, a zárás mértéke 0-100 százalék között változhat, attól függően, hogy épp mire van szükség.
Az új M5 forgalmazása ősztől indul, természetesen a kényelmi és multimédiás extrák tömkelege is része az M5-ösnek, iPhone-nal azonnal kitwittelheti bárki, mennyivel ment az Autobahnon. LED-ek, dupla kipufogó, miegyéb – ahogy kell.