Tudtuk, hogy vannak még tartalékok az 1-es M Coupé turbós hathengeresében, mégis meglepő, hogy ilyen könnyen fel lehet pöckölni 450 lóerőre.
Egyelőre sorban kell állni a legújabb M-es BMW-ért, de a tuningmesterek már lecsaptak a friss jövevényre. A német Techtec egyből három teljesítményfokozatot kínál, de az az érzésünk, hogy inkább csak a látszat kedvéért: aki hozzányúl a gyári 340 lóerős motorhoz, miért elégedne meg 380 lóval, ha alig többért 450-et kaphat, és mellé 630 newtonmétert.
Az első két lépcső mindössze szoftvermódosításból és egy Akrapovic kipufogórendszerből áll: ezzel negyven vagy hatvan lóerővel erősödhet a soros hathengeres, 1500, illetve 2500 euróért (kb. 405, illetve 675 ezer forint). A legerősebb változathoz már kell egy hatékonyabb töltőlevegő-hűtő is, ami 800 euró (216 ezer forint) pluszköltséget jelent. A szűk tizenhétmillió forintos alapárhoz képest így pár százalékkal többért 4,1 másodpercre lehet leszorítani a százas sprinthez szükséges időt, és kérésre kiütik a 250-es limitert is, amivel a végsebesség elérheti a 300 km/h-t. Bár a gyári felfüggesztés sem mondható billegősnek, a KW Clubsport futómű hasznos lehet pályanapokon – ezt a Techtec 2400 euróért építi be.
Amióta elérte a turbóhullám az M-es BMW-ket, a nagy fordulatszámú szívómotorokhoz képest jóval egyszerűbb lett az utólagos teljesítménynövelés. Csak az a kérdés, hogy mennyire bírják majd a szériaközeli blokkok a nyüstölést, hiszen akinek kevés a 340 lóerő, valószínűleg ki is használja majd a közel egy harmaddal megnövelt csúcsteljesítményt.