Felemás hétvégéje volt Michelisz Norbinak a túraautó világbajnokság brnói futamán. Szombaton mindkét időmérőn gyors volt, meg is szerezte mindkét versenyre az ötödik rajtpozíciót, de nem sokáig örülhetett: az esti mérlegelésnél kiderült, hogy a két héttel ezelőtti, Hungaroringen történt ütközése után Brnóban kapkodva összerakott BMW tizenkét kilóval könnyebb a megengedettnél. Ez azt jelentette, hogy mindkét vasárnapi futamon a mezőny végéről kellett indulnia.
Első futam
Ahogy az lenni szokott, az élen az első kör döntött el mindent. A pontversenyben vezető Rob Huff csapattársával, Yvan Mullerrel autózott párhuzamos formációban az első három kanyarban, amiből Huffy jött ki jól a végén, így a kockás zászlóig már csak őriznie kellett vezető pozícióját. Miközben a harmadik chevyst, Alain Menut többen is gyötörték, és visszaesett az ötödik helyre, az utolsó helyről rajtoló Norbi tizenharmadikként érkezett be a célegyenesbe az első kör után.
A középmezőnyön már nehezebben verekedte át magát, de okosan autózva, türelmesen kivárta az előzési lehetőségeket, és a hatodik körre megérkezett a seatos Michel Nykjaer mögé, aki éppen a privát Chevrolet-vel versenyző Darryl O'Younggal meccselt. Három körön át úgy tűnt, hogy a két elsőkerekes autó az íveken belülre helyezkedve maga mögött tudja tartani Michelisz BMW-jét, de Norbi kifigyelte, hol lassabbak, és a kilencedik körben messziről indítva egy tanítani való manőverrel tisztán előzte meg Nykjaert.
Közben a harmadik gyári Chevrolet-vel Menu sem tétlenkedett. Az első pár körben kívülről ugyan úgy tűnt, mintha megsérült volna az autója, de ez nem látszott a sebességén, és a harmadik körben ki tudta fékezni a negyedik helyen autózó Poulsent, majd pár körrel később Coronelt is, de az élen vonatozó Huff-Muller párost már nem érhette utol.
Michelisznek még egy meleg pillanata volt az utolsó körben, amikor bejött mellé Nykjaer, miközben Norbi O'Youngot támadta, de egy látványos drifttel jobban jött ki neki a kanyarkombináció, így nyolcadikként intették le. A dobogón a gyári Chevyk pilótái pózolhattak: Huff első helyével további előnyt szerzett a pontversenyben, Muller másodikként kezdi megtalálni formáját, míg Menu két okos előzéssel kaparintotta meg a harmadik helyet.
Második futam
Norbinak jól sikerült a rajt, hat pozíciót is hozott, de az élen még nagyobb volt a kavar. A harmadik helyről induló BMW-s Tom Coronel lépett az élre, mögötte Nykjaer virgonckodott a Seattal, majd a Chevrolet-k nyomultak a tőlük megszokott lendülettel. Franz Engstler, aki a második rajtkockáról startolt, eltűnt a mezőnyben, később motorhiba miatt ki is állt. A második körben az öreg Tarquini pimaszul befurakodott az addig negyedik helyen autózó Menu mögé, de csak egy körön át vigyoroghatott, mert a harmadikban Menu és Huff is könyörtelenül lenyomta az olaszt. Michelisz ekkor már a tizenkettedik helyre jött fel.
Egyre jobban látszott a kék Chevyk fölénye: a negyedik körben Muller és Menu is megelőzte a Coronel mögött igyekvő Nykjaert, így az élen álló BMW-st már Muller idegesítette a tükörben. Michelisznek sikerült még egy helyet javítania, de a tizedik pozíciót nem sokáig tudta tartani, mert amikor koccant az előtte haladó Darryl O'Younggal, kiszorult a pálya szélére és át kellett adnia a helyét Robert Dahlgrennek és Mehdi Bennaninak. Minden kockázatot kerülve mögöttük autózott a leintésig, végül a tizenegyedik helyen futott be.
Az élbolyban Mullernek sikerült lenyomnia Coronelt, de a másik két Chevy, Menu és Huff beragadt mögé, bármennyire is próbálkoztak az előzéssel. A Chevrolet-nek tökéletes eredménybe így aztán egyedül egy BMW-s rondított bele, de nem nagyon bánkódhatnak, tekintve, hogy mindkét bajnokságot toronymagasan vezetik.
Norbi nyilatkozatai alapján élvezte a versenyzést – bár jobb eredményt is elérhetett volna, ha nem bakizik a csapat, a Brnóba kilátogató rengeteg magyar szurkoló így valószínűleg több előzést láthatott tőle, mintha elölről rajtolt volna.
Hírünk megjelenése után újabb büntetést szabtak ki Micheliszre a versenybírók: a koccanást O'Younggal, ami végül a koreai kiállását eredményezte, Norbi hibájának minősítették. Ezért 30 másodpercet adtak befutó idejéhez, ami a tizenötödik helyet jelenti a végelszámolásban. Ennél súlyosabb, hogy a következő három versenyre felfüggesztve tíz rajtpozíciós büntetést is kapott, vagyis ha hibázik a következő három futam egyikén, öt sorral hátrébbról kell indulnia.