A Honda és a Mugen úgy látta, kicsit fel kell rázni az állóvizet. Mivel a CR-Z csak a formájában hasonlít a CRX-re, sok emberben csalódást keltett a hibridautó teljesítménye. Nos, azt a bátor lépest nem tették meg, hogy kihagyják a fenébe azt a 10 kilowattos villanymotort, amely valójában csak arra jó, hogy kisebb legyen Magyarországon a regadója, de azért bíztató lépés is történt. Az 1,5 literes benzinmotorra ugyanis ráakasztottak egy turbót, és természetesen elvégezték az összes módosítást, ami a megnövekedett erők és nyomások miatt szükségesek voltak.
Természetesen ilyesmit a Honda anyacég a mai zöld szelek mellett nem vállalhatott fel, így a Mugen Euróval közös produkció az autó, amit először Goodwoodban, a Festival of Speeden fognak bemutatni júliusban. Végre van némi adat is a teljesítményéről, amely valóban a Civic Type-R szintjén lesz: összesen 200 lóerőt tud a CR-Z Mugen a nyomatéka pedig bő negyedével nagyobb, 245 Nm. Hogy tovább csigázzák az érdeklődést, egy másfél perces videót is nyilvánosságra hoztak a típusról, ahol túllendülünk a kéjes Hybrid feliratokról készített vágóképeken, meghallhatjuk a hangját és benézhetünk a belsejébe. Érdemes. Ilyen Honda már rég volt, reméljük, nem kizárólag a briteknek tartogatják.