Már lezárt ügynek tűnt, hogy 2013-tól a Formula 1-ben 1,6 literes, négyhengeres, turbófeltöltős motorok lesznek, de a motorbeszállítók olyan hangosan tiltakoztak, hogy az FIA is meghátrált. A négyhengeresek helyett most a V6-osokat próbálják nyomni, de úgy tűnik, a jelenlegi V8-asok kaptak legalább még egy évet.
Arról nem szólnak a hírek, miért nem tetszik a motorbeszállítók között leghangosabb Ferrarinak az utcai autóknál legelterjedtebb soros négyhengeres, de a többi csapat mind felsorakozott mögötte. A kisebb köbcentis turbómotorokkal látszólag nincs bajuk, egy 1,6 literes V6-ossal például már kiegyeznének.
Az FIA mindenképpen olyan megoldást szeretne, amelybe mindenki beleegyezik, hiszen érzékenyen érintené a sorozatot akár egy csapat kiszállása is. A KERS-szel kiegészített V6-os turbós koncepcióra már rá is bólintott a bagázs, még a motorsport világtanács jóváhagyását kell kivárni. Az viszont biztosnak tűnik, hogy a második F1-es turbókorszak 2014 előtt nem jön el, de ha ilyen nagy az egyetértés, még távolabbra is tolódhat a szabálymódosítás.