Nyakunkon a világverő Cadillac
A Cadillac rég vert helyzetben van. A Mercedes, a BMW, az Audi és a Lexus mellett szinte eltűnt a nemzetközi luxusautó-piacról, és Észak-Amerikában is épp csak tartja a lépést a külföldi konkurensekkel. A General Motorsnál azonban nem nyugszanak bele a kudarcokba: most épp alul próbálják kikezdeni a konkurenciát.
A cél Európa és a Távol-Kelet, ahol a Cadillac aktuális modelljei egyszerűen túl testesek a sikeres szerepléshez. Ide kisebb autó kell, de olyan, amely nem csak minőségben éri utol a vetélytársakat. Sportosnak, fiatalosnak, érdekesnek kell lennie - ez a tanulság a Saab 9-3-as áttervezésével készített BLS csúfos kudarcából. Így az amerikaiak most hátsókerék-hajtású, dinamikusabb arányú autón dolgoznak, amelyről most egy képet is kiszivárogtattak, hadd kíváncsiskodjanak a népek.
A fotón látható autóról a karosszériaelemek nagyja ugyan hiányzik még, de az arányain jól látszik, hogy ez nem egy újabb Insignia-alapú tucatmodell. Az orra feltűnően rövid, a hátsó túlnyúlása viszont elég hosszú - a GM valóban megépíti a saját 3-as BMW-jét, ez egyértelmű. A neve a hírek szerint ATS lesz, ennél többet azonban nem lehet tudni, bár valószínű, hogy az új platform ellenére annyi már meglevő alkatrészt próbálnak beépíteni, amennyit csak lehet. Így például az Ecotec benzinmotorok újabb, turbós változatait is bevetik, de azon sem csodálkoznánk, ha más főegységek is ismerősek lennének az aktuális Opelekből.
A típust talán már az idén megmutatják, bár úgy tudjuk, a gyártás csak 2012 második felében indul. Valószínűleg Észak-Amerikában folyik majd az összeszerelés, legfeljebb Kínában készülhet a típus helyben. Arra viszont mérget vehetünk, hogy az ATS-sel Európában is próbálkoznak majd, hátha sikerül a Cadillac márkával legalább a Lexust és az Infinitit utolérni a kontinensen.