Eddig szinte észre sem vettük, hogy létezik a Renault Koleos. Eleve nem túl gyakori, de amúgy sem különösebben feltűnő jelenség, a Renault azonban megpróbál még egy esélyt adni a kompakt SUV-nak, mielőtt lemondana róla.
A Koleos eddig nagyjából illeszkedett a Renault korábbi egyen-arculatához, így kapott középen osztott hűtőmaszkot, igaz, nem túl jellegzeteset. Most azonban, hogy a franciák már nem erőltetik ezt az orros formát - sőt, igazából nem látszik, hogy bármilyen egységes arculata lenne a Renault típusainak - a hobbiterepjárót is szabadabban faraghatták át a tervezők, hátha az segít növelni az eladásokat. A fazon érdekes lett: a műtőmaszk vigyorgó száj, vagy hatszögletű pajzs, ahogy tetszik, a lámpák pedig a sarkokra kerültek, ahogy a Nissan Qashqai esetében is. Talán valamivel vidámabb, és vonzóbb az összhatás, mint eddig, ha a karosszéria többi része maradt is, amilyen volt. Belül is alakítottak rajta egy keveset, így van már TomTom navigáció és Bose hangrendszer is.
Igazából műszaki értelemben nem is volt baj a Koleossal eddig sem, elvégre Nissan alapokon nyugszik, és Koreában készül, egész meggyőző minőségben. Nem csoda, hogy ezen a vonalon nem változik semmi, legfeljebb a 150 és 175 lóerős kétliteres dízelek, illetve a 2,5 literes 170 lóerős benzinmotor lesz valamivel tisztább üzemű, hogy megfeleljen a szigorú előírásoknak.
Azt persze semmi nem garantálja, hogy az átalakítással népszerűbb lehet a Koleos, de megfelelő reklámmal és árképzéssel még ez sem lehetetlen - a második esélyt mindenesetre megkapta.