Hat hetente új Nissan?

2011.06.29. 07:00

A japánok új programot hirdettek a tervgazdálkodás jegyében. A Power 88 fantázianevű haditerv célja, hogy a Nissan a nagyok között versenyezhessen: a GM, a Toyota és a Volkswagen utolérése a cél. Ilyen világuralmi tervezete persze mindenkinek van, de a Nissannál láthatóan elég komolyan gondolják a dolgot.

A cél 8%-os piaci részesedés, és ugyanekkora nyereséghányad - innen a két nyolcas a névben - ami, bár számszerűen nem tűnik soknak, igen ambiciózus terv. A megvalósításához mintegy 1,7 millióval több autót kellene eladnia a Nissannak éves szinten, azaz évent átlagosan bő 280 ezer új vásárlót kell szerezni a meglevők mellett. A cél érdekében több mint 52 új modellt terveznek bemutatni, és persze új piacok meghódítására készülnek. Az egyik első ilyen lépés a brazil piac meghódítása lenne, ahol egy vadonatúj, 200 ezres kapacitású üzemet kezd építeni a Nissan. Ezen felül Kínában is jelentős növekedésre számítanak a cég vezetői.

A Nissan persze komolyan számít a villanyautók térhódítására is, hiszen a vállalat az elsők között mutatott be tisztán elektromos üzemű járművet: arra számítanak, hogy 2017-ig legalább 1,5 millió ilyen autót tud majd eladni a Renault és a Nissan összesen. Ahhoz persze önmagában kevés lenne a japán cég, hogy felvegye a versenyt a Volkswagennel vagy a Toyotával, de a teljes cégcsoport hamaosan igazi nagypályássá válhat. Ha a Renault valóban sikeresen bekebelezi a Ladát, ahogy tervezi, akkor összesen 7,3 millió autót adhat el a vállalatcsoport éves szinten - ha emellett sikerül elérni a tervezett növekedést, akkor a Renault-Nissan-Samsung-Lada négyes valóban igazi nagypályássá válhat az évtized közepére, évi tízmilliós termeléssel.