Az E85 épp csak elkezdett terjedni Magyarországon, de véget is érhet rövid karrierje, ha a jövedéki adóját drasztikusan megemelik. Egy liter a 85% alkoholt és 15% benzint tartalmazó üzemanyagból 280 forint körüli áron kapható, de pillanatnyilag egyáltalán nem kell utána jövedéki adót fizetni.
A törvény mindenképp úgy módosul, hogy az E85 után jövedéki adót kell majd fizetni, a kérdés csak az, hogy mennyit. Az első javaslat még 12 forint+ÁFA volt, de a legújabb verzió szerint nettó 40 forint lenne az adó mértéke. Ha a forgalmazók nem csökkentenek árat, akkor ez azt jelentené, hogy egy liter durván 330 forint lenne a kutaknál, márpedig most sem egyértelmű, hogy etanollal járni megéri-e, mivel alkoholból mintegy 20-25%-kal többet fogyaszt ugyanaz az autó. Ugyanakkor elképzelhető, hogy a magasabb adót is lenyelik a forgalmazók, legalább részben, mivel az E85 nagykereskedelmi ára és a fogyasztói ár közti különbség 50-60 forint körül van. Viszonyításképp a benzinen csupán 5-6 forint a kúthálózat haszna literenként.
Itthon nemrég adták át a négyszázadik E85 kutat, és már országos lefedettségről beszélnek, ugyanakkor a vevők még nem szoktak rá az alternatív hajtóanyag használatára: a forgalom egyelőre nem több, mint a benzineladások egy százaléka. Ez nyilván a bizonytalanságnak köszönhető: az már kiderült, hogy spórolni alig lehet vele, viszont csupán néhány tucat autó fut az országban, amely gyárilag fel van készítve az E85 felhasználására. Azt pedig nem tudni, hogy a többi autóban tesz-e valamilyen kárt az alkohol-üzem, vagy sem.
Jelenleg is intenzív lobbitevékenység folyik az E85 mellett, mivel Magyarországon jelentős gyártókapacitás épült ki az elmúlt néhány évben - az etanol-gyártók szerint mintegy 30 ezer munkahely létesült ennek kapcsán - ugyanakkor a törvényhozók azt mondják, az EU irányelvei szerint nem tehetik meg, hogy nem adóztatják a bioetanolt a benzinhez mérhető mértékben, mivel az állami támogatásnak minősülne.