A Volga is eltűnik, örökre
Nem maradt szinte semmi a régi orosz személyautó-gyártásból. A Moszkvics évekkel ezelőtt csődbe jutott, a Ladát épp most kebelezi be a Renault, hogy Loganokkal váltsa le a Szamarákat és 2105-ösöket, és a napokban bejelentették, hogy a GAZ sem gyárt több személyautót saját márkanév alatt.
„Nem éri meg saját márkát építeni. Mienk a leghatékonyabb autógyár egész Oroszországban, és ezt a jövőben arra használjuk, hogy más gyártóknak készítsünk autókat” - mondta a GAZ igazgatója. A régi Volgák utolsó leszármazottját, a 31105-öst, amely lényegében az M24-es korszerűsített változata volt, 2010 nyaráig gyártották. Az utódjának szánt Siber, amely egy korábbi Chrysler Sebring licencén alapult, nem sokkal élte túl, tavaly decemberig készült Nizsnyíj Novgorodban, mivel a tervezett százezer helyett még tízezret sem adtak el belőle éves szinten.
A Volgák helyén alsó középkategóriás Volkswagenek és Skodák készülnek 2012-től, így a GAZ önállóan már csak furgonokat és kisteherautókat gyárt majd.