Átadták a világ leghosszabb tengeri hídját Kínában. A 36,48 kilométer hosszú és mintegy 35 méter széles hídon nyolc sávban haladhat a forgalom.
Kína nagyon komolyan veszi az infrastruktúra fejlesztését. Az ország iparának gyors fejlődése jó úthálózatot igényel, ezt pedig néhol csak extrém módon lehet megoldani. A távol-keleti országban hatalmasak a távolságok, ezért ahol csak lehet, a legrövidebb úton igyekeznek összekötni az egymástól távol fekvő városokat. Így történt ez a minap átadott, Csingtao városközpontját Huangtao szigetével összekötő híd esetében is, ahol 40 kilométerrel és 20 perccel sikerült megkurtítani a útidőt.
A Jiaozhou-öböl hídjánk építését még 2007 májusában kezdték, teljes költsége végül 2,3 milliárd dollár lett. A tenger felett több mint ötezer pillér tartja, míg egy részén, egy 7,8 kilométer hosszan a tenger alatt vájt alagútba kapcsolódik. Úgy tervezték, hogy ellenálljon a tájfunoknak, 8-as erősségű földrengésnek, vagy akár egy 300 000 tonnás hajóval való ütközésnek.
A tengeri hidak hosszát tekintve az eddigi világcsúcstartó a kelet-kínai Hangcsou-öbölben, 2007-ben nyílt meg a forgalom előtt. A 35,7 kilométer hosszú híd Csiahszing és Ningpo várost köti össze. Ezzel Kína keleti partjának két fontos gazdasági, kereskedelmi központja - Ningpo és Sanghaj között - a 400 kilométeres út 280 kilométerre rövidült, a távolság megtételéhez a korábbi 4 óra helyett csak 2 és fél órára van szükség.