A svéd gyártó eddig nemigen erőltette a sportos vonalat: volt ugyan korábban néhány nagyon gyors R modell, de ezek sem teljesítményben, sem radikalizmusban nemigen versenyezhettek az M-es BMW-kkel, az RS Audikkal vagy az AMG Mercedesekkel. Most azonban új partnerrel próbálnak túltenni a konkurencián.
A Volvo házi tuningcégének szerepét az a Polestar vállalta fel, amely a C30-asból készített versenygépet a svéd túrakocsi-bajnokság, illetve a WTCC futamaira. Ez utcára persze nem lenne jó, hiszen ki szeretne sok száz lóerőt a két első kerékre, de már készült egy összkerék-hajtású, turbómotoros, 400 lóerős prototípus is, amely talán még egy M3-as BMW-nek is kemény ellenfele lenne. Ha igazak a hírek, ennek az utcai használatra alkalmas változata lesz az első nagyobb mennyiségben készülő Polestar Volvo, igaz, egyelőre csupán egy 500 példányos sorozatról hallani. Ugyanakkor később a nagyobb tíőusokat is kezelésbe veszik a svéd versenyautó-specialisták, így az S40, az S60 és az XC60 típusok gyári sportváltozatai is megszülethetnek.
Egy ilyen folyamat persze nem megy egyik napról a másikra, különösen úgy, hogy a Volvót finoman szólva nem veti fel a pénz, de ha minden jól megy, néhány éven belül azért a Volvo kínálat egy jelentős részéből elkészülhet a kompromisszummentes, és persze ennek megfelelően méregdrága Polestar változat is.