A Cayman nem csak méretben, de a frissítési sorban is a 911-es mögé szorult: a második generáció jövőre érkezik. Így a prototípusok már futják a gyors köröket a Nürburgringen, ahol a fotók is készültek.
Az új modellen nem látszanak forradalmi újítások, de ezt meg is szokhattuk: a Porsche formatervezésben mindig elég konzervatív volt, és ez nem is változik. Inkább csak sejthető, hogy az új modell valamivel hosszabb, mint az elődje volt - állítólag 4,4 méteres lesz - az viszont egyértelmű, hogy a csomagtérajtó magasabban húzódik, és nagyobb az ablaka. Mindez bőségesebb belső teret és nagyobb csomagtartót sejttet, de az arányoknak is jót tesz az új tetővonal. A szélvédő is laposabb szögű lett, és mintha az autó orrán is változtattak volna, de az összes változtatás ellenére simán összekeverhető a Cayman két generációja, legalábbis így, hogy a jellegzetesebb részletmegoldásokat egyelőre álcázzák. Ha minden igaz, a nagyobb méret ellenére valamivel könnyebb lesz az autó, mint eddig volt, bár a változás csupán néhány tíz kilogramm.
A motorválaszték is az ismerős hathengeresekből áll majd, legalábbis kezdetben. Egy 2,9 literes 280 lóerős és egy 3,4 literes 350 lóerős bokszermotor várható, az utóbbi a 911-es alapváltozatából érkezik. A nagy újdonságok leleplezését ugyanakkor elnapolták. Lesz négyhengeres turbómotor, de csak a Boxster kistestvérével együtt érkezik valamikor 2014 környékén, és lesz hibridhajtás is, várhatóan úgy 2016-tól. Addig be kell érni a stop-start rendszerrel, mint spórolási megoldással, és az elektromos kormányszervóval, amely a 911-esben is felbukkan még az idén.
A Porsche pengeélen egyensúlyoz a Caymannal, és a helyzet csak romlik az új generációval. Középmotoros építésével ugyanis korszerűbbnek tűnik, mint a farmotoros 911-es, viszont a gyáriak nyilván nem szeretnék, ha a két modell egymástól szipkázná el a vásárlókat. Pedig most épp közeledik egymáshoz a két sportkocsi, ráadásul jön egy harmadik, a Boxsternék is olcsóbb modell, és arra is vigyázni kellett, hogy a Cayman azzal se vesszen össze. Talán ennek köszönhető, hogy ennyire óvatosan nyúlnak a típushoz, amely várhatóan 2012 első felében újulhat meg.