A Renault román leányvállalatának már így is meglehetősen bőséges a választéka, és úgy néz ki, még tovább bővítik. A Renaultnál egy igazán tágas egyterűt fejlesztenek épp a fapados márka számára.
Korábban úgy nézett ki, hogy a Dacia kimarad a buszlimuzin-kategóriából, legalábbis a hét üléssel is rendelhető Logan MCV miatt sokan ezt gondoltuk. Tévedtünk: lesz egy még nagyobb Dacia, amely az Opel Zafira, a Ford C-Max és a Citroen C4 Picasso életét keserítheti meg a közeljövőben.
A cél ugyanaz, mint a többi Dacia esetében: alacsony árral vágni a fát a konkurencia alatt. Ennek érdekében csupa meglevő alkatrészből dolgoznak a francia tervezők. Az alap a Nissan B padlólemeze, amelyet eddig csak az NV200 kisbuszban használtak, de a későbbiekben több már típus, köztük a következő Kangoo alapja is ez az alkatrészcsomag lesz. A motorválaszték várhatóan szintén a megszokott 1,5 literes dízelekből és 1,6 literes benzinesből áll majd - az 1,4 literes motor ide már kevés lenne - de ahogy a Duster példája is mutatja, ez aligha zavarja majd a potenciális vásárlókat, ha az ár korrekt lesz.
Az első kémfotókról kevés részlet derül ki, mivel az egész karosszériát ponyva borítja, így csak annyi egyértelmű, hogy a J92 jelzésű modell tényleg jó nagy doboznak ígérkezik. Ugyanakkor nem örökölte az NV200-tól a kisbusz-jelleget: sokkal határozottabb orra van, és az első ülések is egész alacsonyra kerültek. Természetesen ebből a modellből is készül majd teherszállító változat, amely a maga kategóriájában szintén jól felkavarhatja a piaci erőviszonyokat.
A Popstert, vagy hívják akárhogy, a Renault marokkói gyárában kezdik majd gyártani, méghozzá nem is nagyon sokára: várhatóan 2012 tavaszán kezdik majd bevezetni, először persze Észak-Afrikában, majd fokozatosan egész Európában. Az ára meglehetősen alacsonynak ígérkezik, a becslések szerint 15 ezer euró, vagyis négymillió forint alatt marad.