A BMW feladta a küzdelmet a Formula 1-ben, és a WTCC-ben is sokkal kisebb költségvetéssel vesznek részt, mint néhány éve. A magyarázat kézenfekvő: készülnek a DTM-be, ahol eddig az Audi és a Mercedes gyepálta egymást. A cél persze a győzelem, ezért igazán gyors autóval szeretnének odaállni a rajthoz.
A versenygép ismerős lehet: az alapja az M3-as BMW, persze becsövezve, elképesztő sárvédő-szélesítésekkel, hatalmas hátsó szárnnyal, mindenféle nyílásokkal és apróbb-nagyobb légterelőkkel. Az összgép egy kicsit olyan, mintha a Le Mansban induló M3 GT-t látnánk, még egy kicsit radikálisabb kivitelben. A DTM-ben ugyanis több változtatás megengedett: hatalmas diffúzor szívhatja az autót az asztfaltra, és egy csomó más aerodinamikai változtatás is megengedett, ami a hosszú távú versenyeken tiltott. A fejlesztés persze csak most ér a legfontosabb szakaszába, amikor már vannak tesztelhető prototípusok, és a BMW elkezdheti csökkenteni a különbséget az M3-as és a bajnok C osztályú Mercedes köridői között.
A bajorok jövőre három gyári csapatot indítanak a DTM-ben, valószínűleg két-két autóval, így kellő számban lesznek jelen ahhoz, hogy ne múljon a szerencsén a siker - végülis ez is túrakocsi-bajnokság, ahol a lökdösődés mindennapos dolog. Ha valaki netán arra gondolna, hogy a BMW rossz helyre öli a pénzét, az rosszul gondolja. A DTM sorozat szervezői már most azon vannak, hogy ezt a kategóriát nemzetközi sorozattá bővítsék, az amerikai NASCAR és a japán SuperGT sorozatokkal együttműködésben. Egy ilyen látványos, friss, és a világ minden részére eljutó sorozatban az élmezőnyben lenni pedig igazán vonzó lehetőség.