Az Audi is ráállt a kisebb motorok tervezésére, ami az A6-os sportváltozata esetében 5,2 literes V10-es helyett négyliteres V8-ast jelent, persze turbófeltöltéssel. Az új motor persze takarékosabb lesz, ugyanakkor a teljesítmény sem hiányzik majd, legfeljebb a karakter szenvedhet csorbát.
A fotókon tesztelés közben látható az S6 prototípusainak egyike, amelyen valószínűleg már csak apróbb finomításokat végeznek a tervezők. Talán azért nem álcázták jobban, mert nem sokban tér el a már bemutatott A6-ostól: csak az első lökhárító nagyobb nyílásai, a négy kipufogóvég és a gigantikus felnik árulkodnak, meg persze az utastérben a karbon betétek és a teszteléshez használt adatgyűjtő készülék. Valószínűleg ez utóbbit leszámítva pontosan ilyen lesz az új S6-os, azaz visszafogott, valódi erejét alig mutató gép. Ennél nagyobb feltűnést legfeljebb az RS6-os kelt majd, arra azonban még várnunk kell.
A nagy újdonság nem is látszik kívülről, mi is csupán hallottunk felőle. Az Audi ugyanis új motort készített az S6-os számára a Lamborghini és az Audi R8 számára fejlesztett tízhengeres leváltására. A pörgős, feltöltés nélküli sportmotoroknak amúgy is befellegzett - legalábbis most úgy tűnik, ilyesmit csak néhány sportkocsigyártó tarthat a jövőben - így a divatot követve az Audinál is hozzákezdtek egy turbós V8-as kifejlesztésének. A vadiúj blokk négyliteres, és az S6-osban mindössze egyetlen, kisebb turbófeltöltőt kap, így a becslések szerint 440 lóerő körüli teljesítményt adhat le - alig 5-tel többet, mint a leköszönő V10-es. Az új A6-os karosszériája azonban könnyebb, mint a korábbié volt, a motor pedig szintén kevésbé súlyos, így az új S6-os mégis dinamikusabbnak és kezesebbnek ígérkezik. Később persze lesz az új nyolchengeresnek erősebb változata is, két turbóval - az az RS6-osba és néhány Bentley típusba kerül majd, a teljesítménye pedig valahol 550 és 600 lóerő között lesz.
Ha igazak a hírek, az új S6 premierjét még az idén megtartják, de a piaci bevezetés 2012 elejére tolódik.