Lecserélik az Audi A5-öst

2011.07.13. 11:20

Az A5 sorozat az idén négy éves, így szokás szerint nekieresztették a mérnököket, hogy tökéletesítsenek rajta, ahol csak lehet, és persze igazítsák hozzá az Audi aktuális arculatához.

A feladat második részéhez nem kellett sok fantázia: az A5-ös is megkapta az újabb Audikra jellemző hűtőrácsot a lecsapott felső sarkokkal, és új fényszórókat terveztek a számára, jellegzetes LED kerettel. Még megigízították a motorháztetőt, hogy minden passzoljon, így a változtatások nyomán az autó orra még szélesebbnek és alacsonyabbnak tűnik, bár ez leginkább optikai csalódás. Kevésbé látványos, viszont annál hasznosabb változtatás a karosszérián, hogy az első kerekek feletti karosszériaelemeket az új változaton már alumíniumból készítik, hogy némi tömeget takarítsanak meg, és javítsák az autó súlyelosztását. Változtattak az autó fenéklemezén is a légellenállás csökkentése érdekében. Más jelentős külső változás nincsen, ha nem számítjuk ide az új színválasztékot. Belül elsősorban az ötajtós Sportback változott előnyére: már három különálló hátsó üléssel is kapható lesz. A többi kivitelen csak az új kormánykerék és a kárpitozás eltérő anyagai érdemelnek említést.

A leglényegesebb újítás a motorválasztékot érintette. A 3,2 literes V6-os szívómotor helyét itt is a 272 lóerős kompresszoros 3.0 TFSI veszi át, az S5-ös 4,2 literes, 350 lóerős V8-asának helyére pedig az S4-esből már ismert 333 lóerős kompresszoros hathengeres benzinmotor lép. Így már csak az RS5-ösben tartják meg a nyolchengerest. A többi motort is tökéletesítik: az 1,8 litres turbós alapmotor teljesítménye 170 lóerőre nő, az átlagfogyasztása viszont 5,7 literre csökken vegyes ciklusban, ami 21%-os javulást jelent. A kétliteres négyhengeres dízel 177 lóerős lesz, a fogyasztása pedig 4,7 literre csökken száz kilométeren. A V6-os dízelek közül a kisebbik, 2,7 literes eltűnik a kínálatból, a helyét a 3 literes 204 lóerős változata veszi át. Ugyanez a blokk persze továbbra is kapható lesz az A5-ösökhöz 240 lóerős kivitelben is.

Az A5-ös Quattro változataiba új, gyorsabban reagáló központi differenciálmű kerül, a sportos változatokban pedig alaphelyzetben még több nyomaték jut a hátsó tengelyre. A kormányművet viszont minden kivitelben elektromechanikusra cserélték, ami állítólag mintegy 0,3 literes fogyasztáscsökkenést hoz.

A felújított modellcsalád élő bemutatóját a szeptemberi Frankfurti Autószalonon tartják, és úgy tudjuk, 2012 első felére az azonos alapokra épülő A4-esek is hasonló átdolgozáson esnek át.