Mindenekelőtt szánjunk pár szót a Bugatti Veyronra. Nem kell őt bemutatni, de illik. A világ leggyorsabb, utcai forgalomba szánt autóját 2005 óta forgalmazza Bugatti Automobiles SAS, melybe még a Volkswagen lehelt életet évekkel korábban. 431 kilométer/órás végsebességével ő a szériaautók Usain Boltja, bár azt tudva, hogy kevesebb, mint négyszáz készült belőle, meglehetősen túlzás a széria jelző. Az elsőre csekélynek tűnő érdeklődés oka az lehet, hogy ára 1 millió euró felett indul. Letudva a kötelezőt, most nézzük, mit kell tennie annak, aki szeretne egy Veyront, de a zsebe nem elég mély hozzá.
A 25 éves Mike Duff saját kezűleg épített egy, az eredetire megtévesztően hasonlító replikát; pedig nem volt könnyű dolga épp a Veyronnal. Egy 2002-es Mercury Cougar használt alapnak. Erre építette rá azt az acélvázat, mely az ikonikus idomokat tartja. Ehhez üvegszálas, és különböző kompozit anyagokat használt. Eztán kitartó csiszolással jutott el arra a szintre, ahol már csak a fényezés várt az autóra, ahhoz, hogy megszólalásig olyan legyen, mint egy Veyron. Csak megszólalásig, hisz hiába a megtévesztő megjelenés, a kasztni alatt egy 2,5-ös, V6-os motor van, szemben a példakép 8 literes W16-osával. A belső kialakítás is hajaz az eredetire, de itt jóval puritánabb lett az összkép; mindössze néhány alumínium-berakás épült be az ex-Cougarba.
A floridai fiatalember jó munkát végzett, mégis úgy döntött túlad replikáján. 89 000 dollárért árulja, ez úgy tizede egy használt Bugatti Veyron árának. Azt nézve, hogy háromszor lassabban gyorsul százra, és közel 200 000 kilométer van a motorjában, nem biztos, hogy csupán a látványért megéri megvenni. Kit vernénk át vele?