Ez az első alkalom, hogy hivatalosan is bemutatták a BMW M3-as eddigi legradikálisabb versenyváltozatát, amely a DTM-ben birkózhat majd az Audi és a Mercedes gyári autóival a jövő szezontól. Ez persze csak az első prototípusok egyike, és még vagy háromnegyed évig dolgoznak rajta a mérnökök, hogy az autó legalább olyan gyors legyen, ha nem gyorsabb, mint a vetélytársak.
Talán az autó kísérleti jellegét próbálták hangsúlyozni azzal, hogy matt feketére hagyták az egészet, sőt, a szénszálas elemeket le sem festették. Csak a támogatók matricái kerültek fel fehérben a gépre - az egyetlen színes részlet az M részleg jelvénye a világoskék-sötétkék-vörös csíkokkal. Az már így is látszik, hogy a BMW-nek bemondásra sikerült erős támogatókat találnia, például a német postát, még úgy is, hogy a DTM-ben már rég nem tették tiszteletüket. Utoljára 1994-ben futottak gyári BMW-k a sorozatban. Azóta persze sokat változott a DTM, sőt, néhány évre meg is szűnt, hogy 2000-ben nyolchengeres, a felismerhetetlenségig szélesített, az utcai autókra alig emlékeztető gépek versenyeként éledjen újjá. A BMW is ennek szellemében építette át az M3-ast, amely az új szabályok miatt ugyan nem sokkal erősebb, mint utcai testvére - a V8-as teljesítménye úgy 480 lóerő - viszont jóval alacsonyabb és szélesebb annál, és tele van kisebb-nagyobb légterelőkkel.
A következő szezont a szabályok változásai miatt a vetélytársak is új versenyautókkal kezdik, ami a BMW számára mindenképp jó hír: így talán kisebb lesz a ledolgozandó hátrány. A Mercedesnek és az Audinak persze így is évtizedes tapasztalatai vannak a DTM-autók építésében, de a BMW más sorozatokban számtalanszor bizonyította már, hogy egy-két év alatt képes behozni az effajta lemaradást.