Tuatara: négyszázról még gyorsul
A Shelby Supercars annak idején azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy megdöntötte a Bugatti Veyron sebességi rekordját. Autójuk, az Ultimate Aero elég régimódinak hatott, leginkább egy ügyetlen Lambroghini Diablo utánérzésnek látszott.
A világhírnév azonban jót tett az eladásoknak, így az SSC-nek most már tisztességes formatervezőre is telik: Jason Castriotát, a Ferrari 599-es tervezőét kérték fel, hogy tervezze meg az új modell formáját. A sztártervező nem is végzett félmunkát: a középmotoros sportkocsit vörös színben bármikor eladhatnák a következő Ferrari Enzónak, és még csak nem is gyanakodna senki. Persze rendes név is kellett - az Ultimate Aero egyszerre nagyképű és fantáziátlan - így foglalkoztak a problémával néhány hónapot. Az autót végül Tuatarának nevezték el. Ez egy ausztrál gyíkféle neve, amely arról híres, hogy minden más állaténál gyorsabban fejlődik a DNS-e.
A műszaki megoldásokról egyelőre nincs hír, de valószínű, hogy az SSC ezen a fronton marad a bevált megoldásoknál. Az előző modellbe 1200 lóerős, turbós V8-as motort szereltek, és alighanem itt is hasonlót használnak majd, talán valamivel még nagyobb teljesítménnyel. A cél ezúttal is a Bugatti trónfosztása lesz, hiszen a Grand Sport visszavette a világ leggyorsabb autója címet, az amerikaiak pedig presztízskérdést csinálnak belőle, hogy ez a cím náluk maradjon, hisz egy második helyezéssel sokkal nehezebb új vevőket fogni.