Az utolsó pillanatban tervezték át a McLarent
A McLaren MP4-12C-t a legjobb középmotoros sportkocsinak szánták, ami pénzért kapható, de nem számoltak vele, hogy itt nem elég néhány kivételes adat. Hiába volt gyors, a tesztekben az angol gép rendre alulmaradt a Ferrari 458-assal szemben, mivel az újságírók úgy találták, nem elég karakteres. Így a McLaren utólag megpróbálta menteni, ami még menthető.
Alapvető változtatásokra persze nem volt lehetőség, hiszen egy teljes áttervezés hosszú hónapokat vett volna igénybe, de amit lehetett, megtettek annak érdekében, hogy a gép valamivel kevésbé tűnjön sterilnek. A futómű beállításain persze már késő lett volna változtatni, hiszen a döntés napokkal az első szériapéldányok leszállítása előtt született, de a kipufogórendszer és a gázpedál-elektronika áthangolásával megpróbáltak némi agressziót csempészni az összképbe. Az MP4-12C-ben eleve két pillangószelep szabályozza a kipufogóhang erősségét - ezt hívják a gyáriak kipufogó hanggenerátornak -amit úgy állítottak át, hogy valamivel több zaj társuljon az intenzívebb gyorsításokhoz. Ezen kívül a gázpedál-reakciókon változtattak, ami szintén egyszerű programozás kérdése, hiszen s a motor kapcsolatát elektronika biztosítja.
Nem túl valószínű, hogy ennyi elég lesz a 458-as ellen, hiszen a két autó viselkedése közti különbséget érte a legtöbb kritika, annak a megváltoztatásához pedig a kormányművön, a futóművön, esetleg a váltón is módosítani kellett volna. Itt inkább a gesztus a lényeges: a McLaren így jelezte, hogy kész felelni a kritikákra, így van rá esély, hogy a következő években lassanként az utcán is utolérik a Ferrarit. Erre persze szükség is lesz, hisz az MP4-12C akkora befektetéssel készült, hogy ha megbukik, akár az egész McLarent magával ránthatja.